Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. Úvodné ustanovenia
1. Tento reklamačný poriadok vydáva spoločnosť Dream Braids s.r.o. na ul. Okrouhlická 8, Mimoň, 47124 zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe
, oddiel C, vložka 361623 IČO: 14177919, tel. +420 721 417 967, e-mail: info@vysnivanecopiky.sk (ďalej len "predávajúci").
2. Tento reklamačný poriadok obsahuje informácie o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva z vadného plnenia (ďalej len "reklamácia") v súvislosti s kúpnymi zmluvami uzatvorenými medzi objednávateľom a predávajúcim, ako aj informácie o tom, kde je možné reklamáciu uplatniť.
II. Podmienky a spôsob podania reklamácie
1. Zákazník môže podať reklamáciu na ul. Okrouhlická 8, Mimoň, 47124
2. Zákazník podáva reklamáciu osobne, poštou na adrese Okrouhlická 8, Mimoň, 47124 alebo e-mailom na info@vysnivanecopiky.sk. Zákazník preukazuje nákup reklamovaného tovaru dokladom o kúpe.
3. Reklamáciu je potrebné podať bez zbytočného odkladu, hneď ako sa vada objaví. Akékoľvek oneskorenie v ďalšom používaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie.
4. Sťažnosť sa považuje za riadne podanú, ak jej nebránia všeobecné hygienické zásady. Zákazník je povinný prezentovať reklamovaný tovar vyčistený, bez akýchkoľvek nečistôt a hygienicky nezávadný. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať do reklamačného konania tovar, ktorý nie je v súlade s vyššie uvedenými zásadami všeobecnej hygieny (najmä vyhláškou č. 91/1984 Sb., o opatreniach proti prenosným chorobám).
5. Predávajúci je povinný vydať zákazníkovi písomné potvrdenie o tom, kedy zákazník uplatnil svoje právo, aký je obsah reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie zákazník požaduje; a tiež potvrdenie o termíne a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o oprave a jej trvaní, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec rozhodne o reklamácii bezodkladne, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Táto lehota nezahŕňa čas primeraný druhu výrobku alebo služby potrebný na odborné posúdenie chyby. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.
III. Rozsah práv vyplývajúcich z vadného plnenia
1. Práva a povinnosti predávajúceho a zákazníka týkajúce sa záruky predávajúceho za kvalitu tovaru pri prevzatí a práva zákazníka z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 2161 a nasl. zákona č. 89/2012 Sb. (ďalej len "Občiansky zákonník") a zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa").
2. Predávajúci pri prevzatí odpovie zákazníkovi, že tovar je bez vád. Predávajúci zodpovedá zákazníkovi najmä za to, že v čase, keď zákazník prevzal tovar:
a. tovar má vlastnosti dohodnuté medzi predávajúcim a zákazníkom a v prípade neexistencie dohody také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe jeho reklamy,
b. tovar je vhodný na účel určený predávajúcim na jeho použitie alebo na ktorý sa tovar tohto druhu bežne používa,
c. tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a
d. tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
3. Za vadu nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku poškodenia zákazníkom alebo treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
4. Ak sa vada objaví do šiestich mesiacov od prevzatia, tovar sa pri prevzatí považuje za chybný.
5. Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v článku 3.2 vyššie, môže objednávateľ požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je neprimerané vzhľadom na povahu vady, ale ak sa vada týka len časti veci, môže objednávateľ požadovať len výmenu časti; Ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady.
6. Zákazník má právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu dielu aj v prípade odstrániteľnej vady, ak vec nemôže riadne používať z dôvodu opakovaného výskytu vady po oprave alebo z dôvodu väčšieho počtu vád. V takom prípade má zákazník aj právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
7. Ak zákazník neodstúpi od kúpnej zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho dielov alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Zákazník má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho časť alebo tovar opraviť, ako aj ak predávajúci nenapraví situáciu v primeranej lehote alebo ak by náprava spôsobila zákazníkovi značné ťažkosti.
8. Právo z vadného plnenia sa na zákazníka nevzťahuje, ak zákazník pred prevzatím tovaru vedel, že tovar je chybný, alebo ak si vadu spôsobil sám.
9. Zákazník je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare, do dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru (s výnimkou uvedenou v článku 3.8 nižšie). Toto neplatí:
a) v prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu, pre vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena,
b. opotrebovanie tovaru spôsobené jeho bežným používaním, alebo
c) ak to vyplýva z povahy prípadu.
10. Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, zákazník má právo:
a) nechať vadu odstrániť dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,
b. nechať vadu odstrániť opravou veci,
c. na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d. odstúpiť od zmluvy.
11. Klient je povinný informovať predávajúceho o práve, ktoré si zvolil, pri nahlásení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Klient nemôže zmeniť voľbu vykonanú bez súhlasu predávajúceho; To neplatí, ak zákazník požiadal o opravu chyby, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak je objednávateľovi oznámené, že vady nebudú odstránené, môže objednávateľ namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, prípadne môže odstúpiť od zmluvy. Ak si objednávateľ nezvolí svoje právo včas, má práva podľa článkov 3.12 až 3.14.
12. Ak je vadné plnenie menším porušením zmluvy, má zákazník právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
13. Kým zákazník neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať chýbajúcu alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže predávajúci odstrániť podľa vlastného výberu opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; Voľba nesmie zákazníkovi spôsobiť neprimerané náklady.
14. Ak predávajúci neodstráni vadu tovaru včas alebo odmietne odstrániť vadu veci, môže zákazník požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy. Zákazník nemôže zmeniť voľbu bez súhlasu predávajúceho.
IV. Záverečné ustanovenia
1. Reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa.
2. Reklamácie sa vybavujú v súlade s týmto reklamačným poriadkom, českým občianskym zákonníkom, zákonom o ochrane spotrebiteľa a ďalšími príslušnými právnymi predpismi Českej republiky.
3. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť a účinnosť dňom 17.11.2024