Vážení zákazníci, sklad eshopu aj výdajné miesto bolo dňa 17.11.2024 presťahované z Modry na adresu Náměstí ČSL armády 90, Mimoň, ČR. V Modre už výdajné miesto nie je. Vďaka za pochopenie

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Obchodnej spoločnosti

Dream Braids s.r.o.

so sídlom Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1

Identifikačné číslo: 14177919

zapísaný v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe

, oddiel C, vložiť 361623

na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu na vysninavecopiky.sk

 

PREHĽAD

Tieto Obchodné podmienky (ďalej len "Podmienky") spoločnosti Dream Braids s.r.o.

1.1.      , so sídlom Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČO: 14177919, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 361623 (ďalej len "predávajúci") upravuje v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb, Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník"), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvorenou medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") alebo na jej základe, prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. E-shop prevádzkuje predávajúci na webovej stránke umiestnenej na adrese vysninavecopiky.sk a vysnenecopanky.cz (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len "webové rozhranie obchodu").

1.2.      Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar od predávajúceho, je právnická osoba alebo osoba, ktorá pri objednávaní tovaru koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného povolania.

1.3.      Ustanovenia odchyľujúce sa od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.4.      Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku a riadia sa českým právom. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v českom a slovenskom jazyku.

1.5.      Znenie obchodných podmienok môže predávajúci zmeniť alebo doplniť. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúcej verzie Podmienok.

2.      POUŽÍVATEĽSKÉ KONTO

2.1.      Na základe registrácie kupujúceho na webovej stránke má kupujúci prístup k svojmu používateľskému rozhraniu. Zo svojho používateľského rozhrania môže kupujúci zadávať objednávky na tovar (ďalej len "používateľský účet"). Ak to webové rozhranie obchodu umožňuje, kupujúci si môže objednať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

2.2.      Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uviesť všetky informácie správne a pravdivo. Kupujúci je povinný v prípade akejkoľvek zmeny aktualizovať údaje uvedené v užívateľskom účte. Údaje poskytnuté kupujúcim v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru predávajúci považuje za správne.

2.3.      Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup k svojmu užívateľskému účtu.

2.4.      Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používanie používateľského účtu.

2.5.      Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, najmä ak kupujúci nepoužíva svoj užívateľský účet dlhšie ako 3 roky, alebo ak kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

2.6.      Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä pokiaľ ide o nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

3.      UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

3.1.      Akákoľvek prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu na tento tovar. Ustanovenia § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.

3.2.      Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, vrátane cien jednotlivých tovarov a nákladov na vrátenie tovaru, ak tento tovar nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru zahŕňajú daň z pridanej hodnoty a všetky súvisiace poplatky. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, keď sú zobrazené vo webovom rozhraní predajne. Ceny tovaru nie sú prispôsobované kupujúcemu na základe automatizovaného rozhodovania. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3.3.      Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a doručením tovaru a o spôsobe a čase dodania tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a doručením tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, keď je tovar dodaný v rámci územia Českej republiky. V prípade, že predávajúci ponúka bezplatnú prepravu tovaru, je kupujúci povinný zaplatiť minimálnu celkovú kúpnu cenu prepravovaného tovaru vo výške uvedenej vo webovom rozhraní obchodu. V prípade, že kupujúci čiastočne odstúpi od kúpnej zmluvy a celková kúpna cena tovaru, od ktorého kupujúci neodstúpil od zmluvy, nedosiahne minimálnu sumu potrebnú na vznik práva na bezplatnú prepravu tovaru podľa predchádzajúcej vety, právo kupujúceho na bezplatnú prepravu tovaru zaniká a kupujúci je povinný zaplatiť za prepravu tovaru predávajúcemu.

3.4.      Pre objednanie tovaru kupujúci vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje informácie o:

3.4.1.    objednaný tovar (objednaný tovar kupujúci "vloží" do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

3.4.2.    spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, informácie o požadovanom spôsobe dodania objednaného tovaru a

3.4.3.    informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len "objednávka").

3.5.      Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúci oprávnený skontrolovať a zmeniť vstupné údaje zadané do objednávky, a to aj s ohľadom na schopnosť kupujúceho odhaliť a opraviť chyby, ktoré sa vyskytli pri zadávaní údajov do objednávky. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Objednávka s platobnou povinnosťou". Informácie uvedené v objednávke predávajúci považuje za správne. Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky potvrdí kupujúcemu toto prijatie  e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho")).

3.6.      V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, kúpna cena, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napr. písomne alebo telefonicky).

3.7.      Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením akceptácie objednávky (akceptácie), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho.

3.8.      Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

4.      CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

4.1.      Kupujúci môže uhradiť predávajúcemu cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nasledovnými spôsobmi:

 v hotovosti po predchádzajúcej dohode na Námestí ČSL. Armády 90, Mimoň 471 24;

 dobierka na mieste uvedenom kupujúcim v objednávke;

 bezhotovostný prevod na účet predávajúceho

Č. EUR: CZ96 2010 0000 0020 0216 1587, č. CZK: 2502161583/2010

vedená Fio bankou a.s. (ďalej len "Účet predávajúceho");

 bezhotovostne prostredníctvom platobného systému Shoptet Pay;

 bezhotovostná platobná karta;

 v hotovosti alebo kreditnou kartou na osobnom odbernom mieste v balíkovom úrade;

 

4.2.      Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, rozumie sa aj kúpna cena a náklady spojené s dodaním tovaru.

4.3.      Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú podobnú platbu. Tým nie sú dotknuté ustanovenia čl.4.6 Podmienky týkajúce sa povinnosti zaplatiť kúpnu cenu tovaru vopred.

4.4.      V prípade platby v hotovosti, na dobierku alebo na výdajnom mieste balíka je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

4.5.      V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.

4.6.      Predávajúci je oprávnený, najmä ak kupujúci objednávku dodatočne nepotvrdí (čl. 3.6) požadovať zaplatenie kúpnej ceny v plnej výške pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenia § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.

4.7.      Prípadné zľavy z ceny tovaru, ktoré predávajúci poskytuje kupujúcemu, nie je možné navzájom kombinovať.

4.8.      Ak je to v obchodných vzťahoch obvyklé alebo ak to stanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru – o platbách uskutočnených na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystavuje predávajúci kupujúcemu po zaplatení ceny tovaru a zasiela ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

5.      ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

5.1.      Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovení § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodaní okrem iného:

5.1.1.    tovar vyrobený podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobený jeho osobným potrebám,

5.1.2.    tovar podliehajúci skaze alebo tovar s krátkou trvanlivosťou, ako aj tovar, ktorý bol vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

5.1.3.    tovar v zapečatenom obale, ktorý z dôvodov ochrany zdravia alebo hygieny nie je vhodný na vrátenie po jeho rozbití kupujúcim, a

5.1.4.    zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačové programy v zapečatenom obale, ak ich kupujúci rozbil.

5.2.     Pokiaľ prípad uvedený v čl. 5.1 Obchodné podmienky alebo v inom prípade, keď nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 a par. 2 Občianskeho zákonníka prepravuje tovar kupujúci alebo ním určená tretia osoba iná ako dopravca, alebo:

5.2.1.    posledný kus, ak si kupujúci objedná viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne v rámci jednej objednávky,

5.2.2.    posledná položka alebo časť zásielky tovaru pozostávajúca z viacerých položiek alebo častí, alebo

5.2.3.    prvá dodávka tovaru, ak zmluva stanovuje pravidelnú dodávku tovaru na dohodnuté obdobie.

5.3.     Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť zaslané predávajúcemu v lehote uvedenej v čl.5.2 Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je prílohou obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať okrem iného na adresu obchodných priestorov predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predajcu info@vysnivanecopiky.sk.

5.4.      V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Kupujúci zašle alebo odovzdá tovar späť predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy, pokiaľ predávajúci neponúkol, že si tovar vyzdvihne sám. Lehota uvedená v predchádzajúcej vete sa dodrží, ak kupujúci odoslá tovar pred uplynutím jeho platnosti. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, že tovar nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou vzhľadom na jeho povahu.

5.5.      V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 Predávajúci vráti peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia kupujúceho od kúpnej zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci prevzal od kupujúceho. Predávajúci je oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim aj pri vrátení tovaru kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým kupujúci súhlasí a kupujúcemu nevzniknú dodatočné náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu prijaté finančné prostriedky skôr, ako predávajúci prevezme tovar alebo kým kupujúci nepreukáže, že tovar poslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.

5.6.      Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na náhradu škody spôsobenej na tovare proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

5.7.      V prípadoch, keď má kupujúci právo na záujem podľa ustanovení § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, predávajúci je tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

5.8.      Ak je kupujúcemu poskytnutý darček spolu s tovarom, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru stráca svoju účinnosť a kupujúci je povinný vrátiť darovaný dar predávajúcemu spolu s tovarom.

6.      PREPRAVA A DORUČENIE TOVARU

6.1.      V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na osobitnú požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

6.2.      Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto, ktoré kupujúci uviedol v objednávke, je kupujúci povinný tovar prevziať pri dodaní.

6.3.      V prípade, že z dôvodov na strane kupujúceho je potrebné dodať tovar opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru, prípadne náklady spojené s iným spôsobom dodania.

6.4.      Pri preberaní tovaru od dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad o tom bezodkladne informovať dopravcu. Ak sa zistí, že obal je rozbitý, čo naznačuje neoprávnené vniknutie do zásielky, kupujúci nemusí zásielku od dopravcu prevziať. Tým nie sú dotknuté práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti za vadný tovar a iné práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

6.5.      Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán pri preprave tovaru môžu byť upravené osobitnými dodacími podmienkami predávajúceho, ak ich vydal predávajúci.

7.      PRÁVA VYPLÝVAJÚCE Z VADNÉHO PLNENIA

7.1.      Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).

7.2.     Ak je predmetom kúpy hmotný hnuteľný majetok, ktorý je spojený s digitálnym obsahom alebo službou digitálneho obsahu takým spôsobom, že by bez nich nemohol plniť svoje funkcie (ďalej len "majetok s digitálnym majetkom"), ustanovenia o zodpovednosti predávajúceho za vady sa vzťahujú aj na poskytovanie digitálneho obsahu alebo služieb digitálneho obsahu, a to aj v prípade, že ich poskytuje tretia osoba. To neplatí, ak je z obsahu kúpnej zmluvy a z povahy veci zrejmé, že sú poskytované samostatne.

7.3.     Predávajúci pri prevzatí odpovie kupujúcemu, že vec je bez vád. Predávajúci je najmä zodpovedný voči kupujúcemu, že vec:

7.3.1.    zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,

7.3.2.    je vhodný na účel, na ktorý si ho kupujúci vyžaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a

7.3.3.    Dodáva sa s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

7.4.     Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že okrem dohodnutých nehnuteľností:

7.4.1.    položka je vhodná na účel, na ktorý sa položka tohto druhu bežne používa, a to aj vzhľadom na práva tretích strán, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania odvetvia, ak neexistujú žiadne technické normy,

7.4.2.    tovar z hľadiska množstva, kvality a iných vlastností, vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením, pokiaľ predávajúci nepreukáže, že o ňom nevedel alebo že bol v čase uzavretia kúpnej zmluvy aspoň porovnateľne upravený,  tak, ako bola vyrobená, alebo že nemohla ovplyvniť rozhodnutie o kúpe,

7.4.3.    vec je dodávaná s príslušenstvom vrátane balenia, montážneho návodu a ďalšieho návodu na použitie, ktorý môže kupujúci odôvodnene očakávať, a

7.4.4.    Položka kvalitou alebo dizajnom zodpovedá vzorke alebo vzoru, ktorý predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy.

7.5.     Ustanovenia čl. 7.4 Obchodné podmienky neplatia, ak predávajúci pred uzavretím kúpnej zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že niektoré vlastnosti veci sa líšia a kupujúci s tým pri uzatváraní kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.

7.6.     Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorú vykonal predávajúci alebo na zodpovednosť predávajúceho podľa kúpnej zmluvy. To platí aj v prípade, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a chyba vznikla v dôsledku nedostatku pokynov poskytnutých predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak ide o vec s digitálnym majetkom.

7.7.     Ak sa vada prejaví do jedného roka od prevzatia, vec sa považuje za chybnú pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha veci alebo chyby. Táto lehota neplynie počas obdobia, počas ktorého kupujúci nemôže vec používať, ak bola vada oprávnene reklamovaná.

7.8.     Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami, predávajúci zabezpečí, aby boli kupujúcemu poskytnuté dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu. Okrem dohodnutých aktualizácií predávajúci zabezpečí, aby kupujúcemu boli poskytnuté aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si vec zachovala vlastnosti podľa čl. 7.3 a čl. 7.4 zmluvné podmienky a že bude informovaný o ich dostupnosti

7.8.1.    po dobu dvoch rokov, ak má byť digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovaná nepretržite po určitú dobu podľa kúpnej zmluvy, a ak je poskytovanie dohodnuté na dobu dlhšiu ako dva roky, po celú dobu,

7.8.2.    pokiaľ to kupujúci môže odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovať jednorazovo podľa kúpnej zmluvy; To sa posudzuje podľa druhu a účelu veci, povahy digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a s prihliadnutím na okolnosti uzavretia kúpnej zmluvy a povahu záväzku.

7.9.     Ustanovenia čl. 7.8 Obchodné podmienky neplatia, ak predávajúci pred uzavretím kúpnej zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že aktualizácie nebudú poskytnuté a kupujúci s tým výslovne súhlasil pri uzatváraní kúpnej zmluvy.

7.10.   Ak kupujúci neaktualizoval v primeranej lehote, nemá žiadne práva z vady, ktorá vznikla len v dôsledku neaktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol informovaný o aktualizácii alebo o dôsledkoch jej nevykonania, alebo ak kupujúci nevykonal aktualizáciu alebo ju vykonal nesprávne z dôvodu nedostatku v príručke. Ak sa podľa kúpnej zmluvy má digitálny obsah alebo služby digitálneho obsahu poskytovať nepretržite počas určitého časového obdobia a ak sa vada objaví alebo sa vyskytne v lehote uvedenej v čl. 7.8.1 a čl. 7.8.2 Zmluvné podmienky, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za poskytnutú chybne.

7.11.   Kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví na položke, do dvoch rokov od prevzatia. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnym vlastníctvom a ak má byť podľa kúpnej zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovaná nepretržite po určitú dobu, môže kupujúci reklamovať vadu, ktorá sa vyskytne alebo sa prejaví do dvoch rokov od prevzatia. Ak sa má plnenie vykonávať na dobu dlhšiu ako dva roky, má kupujúci právo na vadu, ktorá sa počas tejto doby vyskytne alebo prejaví. Ak kupujúci vadu oprávnene reklamoval predávajúcemu, lehota na uplatnenie vady veci neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec užívať.

7.12.   Ak má vec chybu, kupujúci môže požadovať jej odstránenie. Podľa vlastného uváženia môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, pokiaľ zvolený spôsob odstránenia vady nie je možný alebo neprimerane drahý v porovnaní s iným; To sa posudzuje najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady a či je možné vadu odstrániť druhým spôsobom bez výrazných ťažkostí pre kupujúceho. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je nemožná alebo neprimerane nákladná, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.

7.13.   Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej reklamácii tak, aby nespôsobila kupujúcemu výrazné ťažkosti, s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil. Na odstránenie chyby predávajúci prevezme tovar na vlastné náklady. Ak je potrebné demontovať vec, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci pred vznikom chyby, predávajúci chybnú vec rozoberie a opravenú alebo novú vec zmontuje alebo uhradí náklady s tým spojené.

7.14.   Kupujúci môže požiadať o primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:

7.14.1. predávajúci odmietol odstrániť vadu alebo ju neodstránil v súlade s čl. 7.13 obchodné podmienky,

7.14.2. chyba sa prejavuje opakovane,

7.14.3. vadou je podstatné porušenie kúpnej zmluvy, alebo

7.14.4. Z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez významných ťažkostí pre kupujúceho.

7.15.   Ak je vada veci zanedbateľná, kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy (v zmysle čl.7.14 Zmluvné podmienky); Predpokladá sa, že chyba nie je zanedbateľná. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po prevzatí veci alebo kupujúci preukáže, že vec odoslal.

7.16.   Vadu je možné kritizovať predávajúcemu, od ktorého bola vec zakúpená. Ak je však na opravu určená iná osoba, ktorá je na mieste predávajúceho alebo na mieste bližšie k kupujúcemu, kupujúci vyčíta chybu osobe určenej na vykonanie opravy.

7.17.   S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy poverená iná osoba, je predávajúci povinný uznať reklamáciu v každej prevádzkarni, kde je možné reklamáciu prijať s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, alebo dokonca v jeho sídle. Pri uplatnení reklamácie je predávajúci povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, aký je jej obsah, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na ďalšie osoby určené na vykonanie opravy.

7.18.   Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o nej musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Ak je predmetom povinnosti poskytovanie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia sa musí vybaviť v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý o ňu kupujúci požiadal.

7.19.   Po uplynutí lehoty podľa čl. 7.18 obchodných podmienok môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

7.20.   Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o termíne a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o oprave a jej trvaní alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na ďalšie osoby určené na vykonanie opravy.

7.21.   Kupujúci môže konkrétne uplatniť svoje práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vadný tovar, najmä osobne na ul. Okrouhlická 8, Mimoň, 47124, telefonicky na telefónnom čísle +420 721 417 967 alebo e-mailom na info@vysnivanecopiky.sk

7.22.   Kto má právo z vadného plnenia, má tiež nárok na náhradu nákladov úmyselne vynaložených pri výkone tohto práva. Ak však kupujúci neuplatní právo na náhradu škody do jedného mesiaca od uplynutia lehoty, v ktorej sa má vada reklamovať, súd toto právo neprizná, ak predávajúci namieta, že právo na náhradu škody nebolo uplatnené včas.

7.23.   Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môžu byť upravené reklamačným ponásledkom predávajúceho.

7.24.   Predávajúci alebo iná osoba môže kupujúcemu poskytnúť okrem zákonných práv z vadného plnenia aj záruku kvality.

8.      ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

8.1.      Kupujúci nadobúda vlastníctvo tovaru zaplatením plnej kúpnej ceny tovaru.

8.2.      Predávajúci nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania vo vzťahu ku kupujúcemu v zmysle ustanovení § 1820 ods. 1 písm. n) Občianskeho zákonníka.

8.3.      Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje predávajúci prostredníctvom e-mailu. Reklamácie je možné zasielať na e-mailovú adresu predajcu. Predávajúci zašle informáciu o vybavení reklamácie kupujúceho na elektronickú adresu kupujúceho. Neexistujú žiadne iné pravidlá pre vybavovanie reklamácií predajcom.

8.4.      Na riešenie spotrebiteľských sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu online riešenia sporov (RSO) na http://ec.europa.eu/consumers/odr možno použiť na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim vyplývajúcich z kúpnej zmluvy.

8.5.      Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

8.6.      Kupujúci môže podať sťažnosť dozornému orgánu alebo štátnemu dozornému orgánu. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva príslušný živnostenský úrad v rámci svojej pôsobnosti. Dohľad nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva v stanovenom rozsahu dohľad nad dodržiavaním Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

8.7.      Kupujúci týmto preberá riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

9.      OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

9.1.      svoju povinnosť informovať kupujúceho v zmysle článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len "GDPR") v súvislosti so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy,  Na účely dojednávania kúpnej zmluvy a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho predávajúci plní prostredníctvom osobitného dokumentu.

10.   ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE SÚBOROV COOKIE

10.1.   Kupujúci súhlasí v zmysle ustanovení § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Z. z. o niektorých službách informačnej spoločnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti) v znení neskorších predpisov so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu alebo telefónne číslo kupujúceho. Predávajúci si plní svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 GDPR súvisiacu so spracúvaním osobných údajov kupujúceho za účelom zasielania obchodných oznámení prostredníctvom osobitného dokumentu.

10.2.   Predávajúci plní svoje zákonné povinnosti súvisiace s prípadným ukladaním cookies do zariadenia kupujúceho prostredníctvom osobitného dokumentu.

11.   DODÁVKA

11.1.   Doručenie je možné uskutočniť na elektronickú adresu kupujúceho.

12.   ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1.   Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Voľba práva podľa predchádzajúcej vety nezbavuje kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorej sa nie je možné zmluvne odchýliť a ktorá by sa inak uplatňovala podľa ustanovení článku 6 ods. 1 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I).

12.2.   Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa ním stane, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližšie neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.

12.3.   Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je predávajúcim archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.4.   Príloha obchodných podmienok je vzorovým formulárom na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Kontaktné údaje predávajúceho: adresa sídla ul. Okrouhlická 8, Mimoň, 47124

12.5.   E-mailová adresa info@vysnivanecopiky.sk , telefón +420 721 417 967. Predávajúci neposkytuje žiadne iné prostriedky online komunikácie.

 

V Mimoni dňa 17.11.2024        

Späť do obchodu